Lastik Jant

LASTİK/JANT

Aks Ölçümü ve Ayarı

Araçta oluşabilecek herhangi bir mekanik arıza ya da süspansiyon sistemindeki aksaklıklar nedeniyle direksiyon ve araç, ancak aks ölçüm cihazının hassasiyetinde ölçüm yapıldığında aynı olmadığı görülebilir. Bu sorun, aracın süspansiyon ve döner aksamlarına zarar verir. Bu nedenle lastiklerin aks ölçüm ayarları düzenli olarak yapılmalıdır.

Ön Takım Kontrolü ve Onarımı

Aracın ön takımındaki sorunlar lastiklerin daha hızlı aşınmasına neden olur. Bu sorun, aracın süspansiyon ve döner aksamlarına zarar verir. Bu nedenle aracın ön takım kontrolü ve onarımı düzenli olarak yapılmalıdır.

Bakim

Lastik Sökme Takma

Lastikler, onarım, aşınmış lastiklerin rotasyonu veya değişim için araçtan sökülür. Araçta takılı olduğu tarafa göre değişik aşınma özellikleri gösterir. Lastikleri düzenli olarak yer değiştirmek onların daha düzenli aşınmalarını sağlar.

Bakim

Lastik Kontrolü ve Onarımı

Lastik, kauçuk, kord, çelik teller ile çeşitli kimyasal maddelerin bileşiminden oluşan ve aracın yer ile temasını sağlayan tek ve en önemli parçadır. Araç güvenliği ve sürüş konforu için hayati öneme sahip olan lastiklerin bakımı önemli bir konudur. Bu sebeple lastikler; düzenli olarak kontrol ettirilerek, lastiklerde oluşabilecek çatlama ve yırtılma gibi durumların onarımları sağlanmalıdır.

Bakim

Jant Kontrolü ve Değişimi

Lastik ve jant ilk takıldığında balans ayarının yapılması gerekmektedir. Balans ayarı yapılmayan lastikler sürüş güvenliği ve sürüş konforunu çok ciddi anlamda olumsuz etkilemektedir. Bu nedenle hassas bir şekilde her lastiğin balans ayarı veya balansının doğru olduğunun kontrolü yapılmalıdır. Diğer yandan jantlar da, yol ve kullanım koşullarına bağlı olarak deforme olabilir. Bu beraberinde jant değişimini gerektirecektir. Değişen jant ile birlikte, yeni takılacak lastiğin uyum içerisinde çalışabilmesi için de balans yapılması şarttır.

Bakim

Balans Ölçümü ve Ayarı

Güvenli ve konforlu bir sürüş için jant ve lastiğin kütle dağılımına uygun olarak dengede durması gerekmektedir. Eğer bu denge bozulursa; özellikle belli bir hızın üzerindeki sürüşte titreme, aracın sağa ya da sola çekmesi gibi sorunlar oluşabilir. Balans ayarının, lastikler ilk takıldığında ve herhangi bir lastik tamiri sonrasında yeniden monte edilirken yapılmalıdır. Lastik balans ayarı, ilk sarsıntı veya titreme anında hemen kontrol edilmelidir. Lastiklerde balans ayarının yapılmamış olması sürüş güveliğini olumsuz etkilerken, lastiklerin düzensiz aşınmasına ve aracın süspansiyonlarının hızlı yıpranmasına neden olur.

Bakim

Bandag Lastik Kaplama

Bandag tarafından sunulan lastik kaplama teknolojisi, taşımacılık endüstrisinin işletme masraflarını azaltmaktadır. Kaliteli bir otobüs veya kamyon lastiğinin ömrü, kaplama teknolojisi ile iki ya da üç kez çoğaltılabilir. Böylece işletme maliyetlerinde ciddi bir kazanç elde edilir.

Bandag tarafından gerçekleştirilen lastik kaplama hizmetleri, otobüs ve kamyonlarda kullanılan kaliteli lastiklerin ömrünü uzattığı gibi ülkede yıllık hurda lastik atma gereksinimini yüzlerce ton azaltmayı hedeflemekte ve böylece daha az lastik atığı ile çevre korunmasına katkı sağlamaktadır.

Rot Ayarı

Bakim